یراق آلات چوب
نوشته شده توسط : هانی

یراق آلات چوب

یراق آلات چوب، باعث نوآوری هایی در صنعت چوب شده اند. مصنوعات چوبی کاربرد وسیعی در زندگی انسان امروز پیدا کرده است. مصنوعاتی که در نگرشی مدرن سعی در کم جا شدن آنها است. یراق آلات چوب در این امر بکار می آیند.

یراق آلات چوب

چوب و صنایع وابسته به آن همواره نقشی پر رنگ را در روند جاری زندگی ما داشته اند. از انواع مبلمان تا تخت خواب و کمد و… اما نگرش نوین به محصولاتی که با چوب ساخته می شوند به گونه ای است که سعی دارد تا این عرصه از لوازم خانگی را به شکلی بهینه تر و کارآمد تر نشان بدهد.

 

چیز هایی مثل: مبلمان تاشو، تخت خواب تاشوی دیواری و کم جا و… از جمله ی این دست از نوآوری‌ ها در عرصه ی محصولات چوبی می باشند. نوآوری‌ هایی که با کمک یراق آلات مخصوص به خود که با نام یراق آلات چوب شناخته می ‌شوند، تکمیل و ساخته می شوند.

 

یراق آلات چوب در مسیر متفاوت

آن چه مشخص است، طرح ایجاد تجهیزات چوبی با ساختار های قابل تغییر به جهت تنوع در استفاده و یا توسعه ی مکان زندگی با رسیدن به فضا های بیشتر، چیزی است که در همین سال های اخیر روند مطلوبی پیدا کرده است. این جوان بودن در نگاه صنعتی باعث شده تا در سال ‌های ابتدایی رشد این تفکر، یراق آلات چوب در زمره ی یراق آلات کابینت قرار گیرد و یا بهتر بگوییم که از یراق آلات کابینت به جهت استفاده در صنایع چوبی بهره برده می شده است.

 

اما توسعه ی روز افزون همراه با ابداعات و ابتکارات جدید در عرصه ی صنایع چوبی، تفکر ایجاد یک دسته ی جدید در یراق آلات را الزامی نشان داده است. یراق آلات چوب در نگاه امروز یک دسته ی کاملا مجزا و تخصصی است که می تواند در خلق محصولات چوبی با تفکر امروزی کمک کند.

محصولات چوبی در مسیر استفاده از یراق آلات چوب

ساختار های چوبی در داخل خانه ها عموماً وسایلی هستند جاگیر و در عین حال سنگین و غیر قابل انعطاف. چیز هایی مانند: مبلمان، تخت خواب، انواع کمد و…

 

این حجیم بودن و غیر قابل انعطاف بودن این محصولات چوبی در خانه های کوچک شده ی امروز نمی ‌تواند کارآمد نشان دهد. خانه های امروز نیاز به وسایلی دارد که بتوانند منعطف باشند و به نوعی در تسخیر فضا های محدود خانه دارای انعطاف باشند.

 

چیز هایی مانند: تخت خواب های تاشو، تخت خواب های تاشوی دیواری، تخت خواب های باکسی، مبلمان های تخت خواب شو، مبلمان های چند کاره، کمد های قابل تغییر، صندلی ‌های منعطف و… از جمله ایده های مطرح در این زمینه می باشند. ایده هایی که به جهت اجرا نیاز به یراق آلات چوب خواهند داشت. در ادامه با انواع مختلفی از یراق آلات چوب آشنا خواهیم شد.

 

انواع یراق آلات چوب

در باب انواع یراق آلات چوب می توان این دسته را به دو قسمت کلی تقسیم بندی کرد. یراق آلاتی که به جهت زیبایی استفاده می ‌شوند و یراق آلاتی که برای آسوده تر شدن کار ها و هم چنین اهداف تغییر ساختار مصنوعات چوبی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • انواع لولا: لولا ها از جمله یراق آلات چوب هستند که می ‌توانند به مصنوعات چوبی ویژگی های انعطاف پذیری بدهند. عمده کاربرد آنها در ایجاد درب ها در کمد ها و مبلمان های چند منظوره می ‌باشد. لولا ها دارای انواع متنوعی هستند که با توجه به نیازهایی طراحی می شوند. درک درست نیازهای یک تجهیز چوبی می تواند در انتخاب درست لولا بسیار مهم باشد.
  • جک تخت: به جهت تخت خواب هایی که قرار است تاشو باشند و یا در دیوار پنهان گردند، استفاده می شوند. از این جک ها به منظور راحتی در تغییر شکل استفاده می ‌شود و هم چنین در مبلمان هایی که قابلیت تخت شو دارند. جک انواع مختلفی دارد و اساسا یکی از مهمترین اهداف استفاده از جک ها در حرکت های آرام و تحت کنترل کلیه ی اجزا با قابلیت تحرک میباشد.
  • انواع ریل کشو: ریل ها از جمله یراق آلات چوب هستند که در ایجاد ساختار های تغییر پذیر بسیار موثر و کاربردی هستند. ریل ها انواع مختلفی دارند که بسته به نیاز ساختار چوبی می ‌توانند انتخاب شوند. انتخاب یک ریل خوب می تواند در روان تر شدن تجهیز بسیار تاثیر گذار باشد.
  • تجهیزات روشنایی و تزئینی: استفاده از لامپ های کوچک تزیینی در داخل تجهیزات چوبی در این سال‌های اخیر رونق بسیاری پیدا کرده است. انواع پریز های مخصوص و روشنایی های کوچک می توانند جزو یراق آلات چوب قرار گیرند.

از دیگر یراق آلات چوب می ‌توان به انواع دستگیره ها، جا لباسی، تجهیزات مربوط به آینه ها و خیل فراوانی از انواع یراق آلات به جهت تزیین مصنوعات چوبی اشاره کرد.





:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 آبان 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: